46,6580$% 0
53,2889€% -0.07
61,8742£% -0.07
6.043,27%0,32
9.978,00%-0,17
39.699,00%-0,17
4.028,82%0,31
14.121,83%-0,43
2724082฿%-2.64713
1949.52Ł%-1.80572
73241Ξ%-0.97279
48.51%-1.02521
46.58$%0.02709
Türkiye’nin kilitlendiği 2026 asgari ücret pazarlıklarında sona doğru yaklaşılıyor. Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun gerçekleştirdiği iki toplantının ardından tüm dikkatler, rakamın netleşmesi beklenen üçüncü buluşmaya çevrildi.
Milyonlarca emekçiyi ve işvereni yakından ilgilendiren asgari ücret maratonunda en kritik haftaya girildi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ev sahipliğinde yürütülen görüşmelerde şu ana kadar iki tur tamamlandı. Şimdi ise masadaki verilerin değerlendirileceği ve pazarlıkların kızışacağı üçüncü toplantı için geri sayım başladı.
Süreci yakından takip eden Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, taraflar arasında mekik dokumaya devam ediyor. İlk toplantı öncesi işçi (TÜRK-İŞ) ve işveren (TİSK) temsilcileriyle bir araya gelen Işıkhan, ikinci toplantı öncesinde de TÜRK-İŞ ve HAK-İŞ’i ziyaret ederek işçi tarafının talep ve önerilerini dinledi.
Bakan Işıkhan’ın da katıldığı komisyonun ikinci toplantısında, ekonomik göstergeler enine boyuna ele alındı. Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) gibi ilgili kurumlar, enflasyon verileri, büyüme rakamları ve geçim endekslerine dair raporlarını komisyonla paylaştı.
Asgari ücretin belirleneceği üçüncü toplantının tarihi henüz netleşmedi, ancak önümüzdeki günlerde açıklanması bekleniyor. Yasal takvime göre, görüşmelerin en geç 31 Aralık 2025 tarihine kadar tamamlanması ve yeni asgari ücretin kamuoyuna duyurulması gerekiyor. 1 Ocak 2026’dan itibaren geçerli olacak yeni rakamın bu ay sonuna kadar netleşmesi şart.
Börte Medya olarak hatırlatmakta fayda görüyoruz; belirlenecek yeni asgari ücret sadece maaşları değil, ekonomideki birçok parametreyi de doğrudan etkileyecek. Stajyer ücretlerinden evde bakım maaşlarına, Genel Sağlık Sigortası (GSS) primlerinden işsizlik maaşına kadar pek çok ödeme kalemi, yeni asgari ücrete göre yeniden hesaplanacak.
Hâlen uygulanmakta olan 2025 yılı asgari ücreti, brüt 26.005,50 TL, vergiler ve kesintiler düşüldüğünde ise net 22.104,67 TL olarak ödeniyor. Bir asgari ücretlinin işverene toplam maliyeti ise 30.621,48 TL’yi buluyor. Bu maliyetin içinde brüt ücretin yanı sıra SGK primi ve işsizlik sigortası fonu payı da yer alıyor.
Gazi Meclis’te 40 Günlük Dev Maraton: 2026 Yılı Milli Bütçesi Kabul Edildi!
1
TÜRKİYE VE SUUDİ ARABİSTAN’DAN 2 MİLYAR DOLARLIK DEV İMZA: SİVAS GÜNEŞİN MERKEZİ OLUYOR!
2
TARLADA BEREKET, ÇİFTÇİNİN YÜZÜ GÜLÜYOR: ERDOĞAN’DAN DEV DESTEK MÜJDESİ!
3
TÜRKİYE’NİN SANAYİ YÜZYILI BAŞLIYOR: 16 İLDE DEV “MEGA ENDÜSTRİYEL BÖLGELER” KURULUYOR!
4
DÜNYA 5’TEN DEĞİL 7’DEN BÜYÜK: FRANSA’DAN TARİHİ TÜRKİYE RAPORU!
5
İSTANBUL’DA ULAŞIMDA ZAM YAĞMURU!